رفع تصرف از حريم کوه تخت رستم و آتشکده تاريخي شهريار

به گزارش ميراث آريا(chtn) وبه نقل ازروابط عمومي سازمان ميراث فرهنگي استان تهران رئيس اداره ميراث فرهنگي شهرستان شهريار با بيان اين مطلب اظهار داشت: هفته گذشته پس از اطلاعات دريافت شده از انجام يکسري عمليات خاکبرداري و تسطيح زمين هاي اطراف کوه تخت رستم مطلع شديم و بلافاصله با حضور در محل و بررسي موضوع، اقدامات لازم براي پيگيري از مراجع ذي صلاح را آغاز کرديم .

محسن باقري گفت : ظاهراً اين اقدامات به دستور فرمانده گروه 33 توپخانه ارتش بوده که قصد داشتند اين منطقه را به پادگان گروه 33 ارتش الحاق کنند .

وي با اشاره به تلاش همکاران اين اداره بويژه حمايت هاي فرمانداري شهريار و ساير مسئولين مربوطه و نيز حمايت رسانه ها ديروز در جلسه اي موضوع بررسي و از ادامه عمليات جلوگيري شد .

رئيس اداره ميراث فرهنگي ،صنايع دستي و گردشگري شهرستان شهريار خاطرنشان کرد منطقه تخت رستم به عنوان يک منطقه نمونه گردشگري به تصويب رسيده و درصورت الحاق اين منطقه به پادگان نظامي، عملاً اين منطقه از فهرست جاذبه هاي گردشگري حذف و امکان استفاده گردشگران ،دانش پژوهان و محققين از بين مي رفت .

خاطرنشان مي شود آتشکده رستم در سال 1316 به شماره 303 در فهرست آثار ملي به ثبت رسيده است که بنا به گفته مورخين تاريخ اين بنا به عصر ساساني باز مي گردد و طي سال هاي اخير نيز در دامنه شرقي آن يک محوطه باستاني در حدود 10 هکتار شناسايي شده که گزارش ثبتي آن در سال 1384 براي ثبت به سازمان ارسال شده ،همچنين ثبت کوه رستم نيز به عنوان يک اثر طبيعي در حال مطالعه و بررسي است که مجموع اين آثار يک محوطه فرهنگي ،تاريخي و گردشگري را تشکيل مي دهند./119

انتهای پیام/

کد خبر 1388050432